Dukendam Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dukendam 1973, verhaal: Het Begin van Dukendam

Ga naar beneden

Dukendam 1973, verhaal: Het Begin van Dukendam Empty Dukendam 1973, verhaal: Het Begin van Dukendam

Bericht  Dutchie wo dec 01, 2010 8:30 am

Ik kan het nog goed herinneren toen Dukendam begon, het jaartal ben ik effe vergeten, maar ik was 1 van de medewerkers tijdens de eerste Dukendam, ja achter Beerkens, dat was toch nog een supermarkt in Aldenhof, vlak op de grens met de Meijhorst,ik draaide toen film in de Filmbus, dit was een oude bus van Merkus geloof ik, alle ramen geblindeerd, midden in de bus een Film projector waar we de Loonly Tunes op het scherm voor in de bus projekteerden, ja het was een sauna.
Het was toen onder leiding van drie politie agenten die toen Dukendam opstartten, Spierings was de gootste drijfveer, ik geloof Wissink en Loeffen hadden toen ook een groot deel, Mevr Bos zwaaide de pollepel in de keuken, Ed en Willem Bever dat waren de bijnamen van George Becks en Bert Dodemond, zo waren er nog velen, later ben ik in de staf gegaan, vele jaren heb ik voor Dukendam , oftewel VAD gedaan, ja ik was zwarte piet, ik geloof met Valentine Rieken, Mathieu Bijen was toen ook een stafmedewerker alsmede Willie Rieken geloof ik, vele namen schieten me door het hoofd.
Dat was toen 36 jaar geleden, dacht ik. Ik had vele fijne herinneringen

Lamandy, was toen de discotheek die toen plaatjes draaide, of dat was later,

Bob van Beek

Dutchie
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dukendam 1973, verhaal: Het Begin van Dukendam Empty Het VAD, Rommelan en Dukendam.

Bericht  Admin di sep 27, 2011 12:25 am

Voor het oudste stukje geschiedenis moeten we terug naar 1971, het jaar waarin enige mensen het initiatief namen tot Vakantie Activiteiten Dukenburg, in 1973 nog wel eens afgekort als V.A.Dukenburg, maar al snel afgekort als V.A.D. of "het VAD". Sinds 1973 heeft Stichting VAD jaarlijks het kinderbouwdorp Dukendam georganiseerd. Het VAD werd op 26 september 1973 een stichting.
Huub Spierings, die in 1971 het initiatief nam tot het VAD, had ongeveer gelijktijdig het initiatief genomen tot Rommelan in Neerbosch, oudste bouwdorp van Nijmegen, voor de eerste keer gehouden in 1971. Op grond van het succes van Rommelan 1971 en Rommelan 1972 besloot het VAD in januari 1973 tot het oprichten van een kinderbouwdorp in Dukenburg. De twee bouwdorpen werden in de krant vaak in één adem genoemd: "Rommelan en Dukendam"

Lees meer over Dukendam en stichting VAD ....

Lees meer over archief VAD - eerste Dukendam 1973 ....

Lees meer over Rommelan en Dukendam, de jaren tot 1976 ....
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 340
Registratiedatum : 18-08-09

https://dukendam.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum